Trekking

Mehedinti: Crovuri si catunul Glodu

Valea Cernei, tura cu dormit la cort in poiana la Dumbrava daca tot este deja destul de cald.
Pentru prima zi incercam ceva nou, un track de la Alin T. care ne scoate din vale Cernei direct in crovul Medvev.
Plecam din TM lejer samabata dimineata, lasam masina in parcare la Dumbrava si dupa un pranz la iarba verde plecam la drum. Facem 4 km pe sosea in amonte pana la prima parcare cu bancute iar de acolo pe track direct catre crovul Medvev.
Pe Cerna niste unguri, destul de multi fac rafting, apa fiind numai buna..ne bagam si noi in seama cu niste poze.

Urcare este destul de sustinuta, prin poienti si livezi, pe langa stane inca folosite, mici zone lucrate probabil pentru porumb si cartofi. Este inca devreme in primavara pentru ca in livezi doar corcodusii au inflorit.

Iesim chiar pe muchia crovului Medvev si avem putin noroc sa se mai risipeasca din nori si sa vedem soarele. Pozele noaste prin mai multa culoare.

Urmeaza sa ne intoarcem prin cheile Tasnei insa mergem putin pe ocolite pentru ca avem timp. Asa ca trecem in peste poienile porcului apoi mergem pana la intrarea in Crovul Mare.

Ne intoacem apoi in Poienile Porcului iar din poiana din mijloc urcam catre creasta principala de unde intram in traseul banda rosie pe care il urmam pana in cheile Tasnei.

A doua zi ne propunem sa urcam in catunul Glodu cu urcarea direct de pe DN67D. Intrarea in poteca nu este prea clara si nici nu este marcata, eu o stiu de la Calin T. Oricum cred ca aceasta poteca nu prea mai este folosita acum , locuitorii din zona venind acum pe drumul de tractor.

Coboram pe caninoul Ramnutei mici, pe poteca inca folosita de localnici, in valea Cernei.