Bike

Sureanu pe bicicleta

29.iunie.2013

Sureanu, multe drumuri forestiere, in golul alpin doar plaiuri, putine pietre iar jneapanul lipseste aproape cu desavarsire. Cam asa imi aminteam creasta principala a masivului Sureanu dupa traversarea din in 2003.
Deci profil numai bun de mountain bike asa ca s-a nascut si planul: traversarea completa a crestei principale a masivului cu bicicleta.
Am ales sa facem traversarea in iunie pentru ca ziua este lunga, chiar daca vremea nu este cea mai stabila. Suntem doar 2, eu si Helmuth (multumesc pentu poze, mie mi-a fost lene sa mai car aparatul foto).
Incepem tura din Sibisel, un mic satuc langa Orastie. O sa urcam pentru inceput pe Valea Riusor apoi pe Valea Tisa pana in Varful Ceata (1268m)

Dupa cativa km de forestier facem un prim popas langa fosta cabana Tisa unde mai ajustam una alta. Din varful Ceata vom continua apoi o creasta secundara care urca valonat pana pe primul varf al crestei principale: Gradistea Muncelului (1511m). Traseul este super, doar prin padure, drumul clar asa ca nu ne oprim nici macar pentru poze.
Ultimii 300m diferenta de nivel pana pe Gradistea Muncelului sunt un push bike obositor.

Vf. Godeanu vazut de pe Gradistea Muncelului
Popas in cresta.

De aici profilul se schimba suntem in golul alpin asa ca pe langa zone de plat mai avem si mici coborari. Trecem prin poiana Scarna unde stana este parasita. Ajungem apoi in zona Vf. Steaua Mare (1730m).

Stam foarte bine cu timpul asa ca mai pauzele sunt tot mai dese.

Stiam ca in zona vf. Negru acel drum de creasta ca ne insotise pana cum se pierde. Acest varf este de altfel singurul cu mult jneapan, de aici si numele de Vf. Negru. Aici am pierdut ceva timp in cautarea potecii, foarte proasta de altfel motiv pentru care am carat bicicleta in spate vreo 30 de minute. Noi am trecut prin partea stanga a vf. din directia noastra de parcurgere. Poteci sunt si prin partea dreapta..

Pauza de cautat poteca
grohotis 🙂 in zona Vf. Negru
In fundal Vf. Negru(1862m)

La ora 18 suntem pe Vf. Sureanu. Pana aici au fost cam 54Km si vreu 2200m diferenta de nivel. De aici mai avem doar coborare pe care nu o mai punem la socoteala. Planul era sa coboram pana la barajul lacului Oasa unde ne asteapta Ioana.

Sub Vf. Sureanu (2059m)

Helmuth se pregateste de coborare, in fundal Vf. Lui Patru (2130m)
Helmuth se pregateste de coborare, sub Vf. Sureanu

Coborarea a fost superba pe drumul forestier “aranjat” pentru domeniu schiabil Sureanu. La ora 19 dupa 11 ore ne intalnim cu Ioana.