ski touring alpinism

Ceata

Planuri, vreme proasta, alte planuri, vreme si mai proasta…pana la urma mergem tot in Tarcu. Cam asa au evoluat lucrurile pentru tura in care ne propuneam sa inoptam la cort.
Suntem 6 dar plecam separat. Eu cu Sergiu fara zi de concediu plecam sambata dimineata si urmeaza sa ne intalnim cu restul trupei in saua de sub varful Petreanu.
Urcarea se face pe un drum forestier modernizat care pleaca din Hobita-Gradiste. Avem noroc de zapada mare si dupa doar 2km de drum forestier lasam masina si plecam pe skiuri.

Drumul urca destul de hotarat, suntem incantati ca la coborare nu o sa dam deloc din bete. Trecem pe langa doua cabane si apoi intram intr-un sector de drum unde zapada este si mai mare.

Drumul se termina undeva la 1400m altitudine intr-o poiana. De aici prindem creasta secundara care urmeaza sa ne conduca catre varful Petreanu. Facem si pauza de pranz.

La ora 14 imediat sub varful Petreanu intalnim restul trupei. Pana la urma au hotarat sa nu mai urce in creasta din cauza vremii proaste si au campat la stana Grosanu. Asta insemna sa ne intoarcem cam 2 km.
Hotaram sa facem tabara in acelasi loc nu inainte de a gusta si noi din white out-ul care se instalase deja in creasta.Tragem o poza de varf, nu ca s-ar vedea ceva si coboram la stana.

Instalam cortul afara si incarcam sa prindem lumina apusului pentru poze.

Seara o petrecem la stana, incalziti de putina tuica si de foc, multumim Serban pentru poza.

Trezirea la 6:30 cu sperante mari. Prognoza meteo anunta o fereastra de vreme buna de cateva ore si incercam sa profitam.

Din pacate vremea nu se indreapta. Urc impreuna cu Istvan si Sergiu in creasta si incercam sa mergem catre Vf. Pietrii insa dupa nici o ora de stat in vant renuntam. Vremea se strica repede, plafonul de nori coboara si in plus vantul a inceput sa bata cu putere. Balaurim putin cu GPS pe vaful Petreanu pana cand reusim sa gasim intrarea in padure insa de aici nebunie: 20cm de pulvar asezat pe un strat de zapada. Parca ne mai trece din suparea legata de vreme.

Un mic filmulet din tura gasiti aici: https://www.youtube.com/watch?v=-vUXuOPEWc4